Blogtour: ‘In het duister’ van Tamara Arts

Boek In het duister van Tamara Arts, daarnaast ligt een ouderwetse camera.

Ik las een genre die ik nog nooit eerder las: een paranormale thriller genaamd In het duister.  Benieuwd wat ik vond van het angstaanjagende debuut van Tamara arts? Kon ik nog een oog dicht doen ’s nachts na het lezen van dit boek? Lees hier wat ik er van vond!

Vijf vrienden gaan voor het het eerst samen op vakantie naar een huis in de Ardennen. Maar wanneer ze aankomen bij hun vakantiehuis, blijkt de accomodatie nogal in verval te zijn. Dat was niet helemaal wat ze verwacht hadden, maar desondanks proberen ze het beste van hun vakantie te maken. Helaas lukt dat niet al te best, aangezien er onderling drama is en steeds ruzie ontstaat. Hun vriendschap wordt nog meer op de proef gesteld wanneer er zich steeds mysterieuzere zaken beginnen af te spelen in het huis.

Een zware storm zorgt ervoor dat ze opgesloten raken in het huis en er heersen duistere krachten die de vrienden de stuipen op het lijf jaagt. Ze voelen zich er niet meer veilig, maar kunnen ook niet weg. Wat is het donkere geheim van hun vakantiehuis? En hoe kunnen ze daaraan onstnappen?

Het verhaal begint vrijwel meteen en het heeft een hoog tempo. Het boek is dan ook zeer plotgedreven en je vliegt er zo doorheen tijdens het lezen. Dat past goed bij die genre en Tamara Arts heeft dan ook een fijne, vlotte schrijfstijl. Wel had ik graag in het begin wat meer omschrijvingen gehad van de personages, zodat ik ze beter uit elkaar kom houden. Nu raakt ik wat verward over de verhoudingen tussen de personages.

Het boek is geschreven vanuit meerder perspectieven en misschien had het net iets beter gewerkt als er maar één perspectief was geweest, zodat er meer ruimte in het boek was geweest om diens gedachten en gevoelens uit te werken. Ik had graag nog wat meer willen weten over de achtergronden van alle personages, hun beweegreden en hun persoonlijkheden. Dan had ik denk ik het gevoel gehad meer in de hoofden van de personages te zitten en had ik me wellicht beter kunnen identificeren met hun angsten.

Het boek bevat veel schrikmomenten en Tamara Arts weet een goede griezelige sfeer te creëren doormiddel van de omschrijvingen van het huis. Horrorfans zullen daarom denk ik smullen van dit boek. Helaas was dit niet helemaal mijn ding.

In het duister is vlot geschreven en erg plot gedreven, waardoor het lekker weg las. Het genre was helaas niet helemaal mijn ding, maar als je van het  horror genre houdt en opzoek bent naar een boek met veel schrikmomenten, dan is dit het boek voor jou. Mocht Tamara Arts in de toekomst meer boeken uitbrengen zal ik die zeker lezen, mits het een ander genre is.

Dit artikel gaat over een recensie-exemplaar dat ik gekregen heb van Hamley Books. Mijn recensies bevatten mijn eigen, oprechte meningen.